Bestellen & Betalen

We vertellen je er graag meer over

Betalen bij raven.nl

Als je online een bestelling doet bij ons kun je op een aantal manieren betalen. Meer informatie over online bestellen en betalen vind je op deze pagina.

Online betalen - Een introductie

Een betaling via internet is nu na jaren gewenning een gewone en veilige manier van betalen geworden. Omdat je in een webshop niet kunt pinnen of contant kunt betalen is het nodig om het geld te betalen op een andere manier. Dit kan vooraf en achteraf.

Hoe veilig is mijn betaling?

Al onze betaling worden verwerkt door Multisafepay, dit bedrijf regelt voor vele grote webshops de online betalingen en zij worden elke dag grondig gescand op virussen en andere problemen. Alle online betalingen vinden plaats op een beveiligde verbinding. Twijfel? Let op het slotje boven in de adresbalk of op de https:// in de adresbalk. Als één van deze dingen te zien is en je komt direct uit onze winkelwagen is de betaling veilig.


Betaalmethoden

iDeal
Verreweg de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Met iDeal maak je eenvoudig het verschuldigde bedrag over via je eigen vertrouwde bankomgeving. Alle grotere Nederlandse banken zijn aangesloten bij iDeal. Benieuwd hoe dit voor jouw bank geldt? Klik hier voor een overzicht van alle banken en hoe de betaling met iDeal te doen.

Voor een betaling met iDeal betaal je geen extra kosten.


Creditcard
Reken eenvoudig af met je creditcard. Wij ondersteunen betaling met VISA en Mastercard. Omdat met creditcards nog wel eens fraude voor wil komen raden we je aan om een securecode in te stellen. Klik hier om een securecode in te stellen voor je creditcard. Er gaan bij ons alarmbellen af als een creditcard in een land gebruikt wordt dat ver weg ligt van het land waar hij is aangekocht en de bestelling "onlogisch" is. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen.

Voor een betaling met Creditcard betaal je €1,- extra

Betaal na ontvangst
Betaal je liever achteraf? Kies dan voor de betaalmethode 'Betaal na ontvangst'. Je ontvangt dan 2 dagen na verzending van je pakket een factuur die je dient te betalen.

Let op: De factuur wordt via mail verzonden en deze kan in de ongewenste of SPAM map terecht komen. Controleer deze dus als je geen factuur hebt ontvangen binnen 3 dagen na verzending van het pakket.

De factuur dient binnen 21 dagen betaald te worden.

Controle voor betaal na ontvangst wordt door Multisafepay gedaan. Neem bij problemen met deze betaalmethode tussen 09:00 en 17:30 contact op met Multisafepay: 020-8500505 of klik hier voor het contactformulier.  

Giropay
Met een gebruikerspercentage van zo'n 75% is Giropay de iDeal van Duitsland. Op moment van schrijven worden de banken Sparkassen, Postbank, Volksbanken Raiffeisenbanken, MLP, Cronbank, Readybank, CVW Privatbank en PSD Bank ondersteund. Kijk voor een actueel overzicht van ondersteunde banken en voor meer informatie op https://www.giropay.de

SOFORT Banking 
SOFORT banking is een Europese versie van iDeal en wordt op dit moment gebruikt in België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Italië, Frankrijk en Polen. Een SOFORT betaling is vergelijkbaar met een iDeal betaling. Voor ondersteunde banken en meer informatie kun je terecht op: https://www.sofort.com

Mister Cash
58% van de Belgen gebruikt Mister Cash als betaalmethode. Mister Cash is een directe en veilige betaling. Vergelijkbaar met het nederlandse iDeal. Voor meer informatie kun je terecht op: http://www.mistercash.org

Bestellen & Verzenden


Alle pakketten van Raven Hengelsport worden verzonden met de vervoerder GLS. Net als PostNL is GLS een landelijke vervoerder die voor ons alle soorten en maten pakketten verzend.

Wat is de levertijd van mijn pakket? 

Als je bij Raven op een werkdag voor 16:00 iets besteld verzenden wij, indien alles op voorraad, nog dezelfde dag. Bestel je ook producten met een langere levertijd, dan wachten we tot alle artikelen aanwezig zijn en versturen we je het complete pakket. GLS zal het pakket in de meeste gevallen de volgende dag bij je aanbieden.

Schema leverdata*  

Besteld op Voor 16:00 Na 16:00
Maandag Geleverd op dinsdag Geleverd op woensdag
Dinsdag Geleverd op woensdag Geleverd op donderdag
Woensdag Geleverd op donderdag Geleverd op vrijdag
Donderdag Geleverd op vrijdag Geleverd op zaterdag
Vrijdag Geleverd op zaterdag Geleverd op dinsdag
Zaterdag Geleverd op dinsdag Geleverd op dinsdag
Zondag Geleverd op dinsdag Geleverd op dinsdag

 












*Let op: Wij bieden het pakket aan bij GLS en monitoren hierbij de levertijden. Wij kunnen echter niet garanderen dat het pakket er altijd de volgende dag is. Neem voor vragen over de levering van het pakket contact op met DSE: 0546 - 57 85 63, hou hierbij de Track & Trace code* bij de hand.

Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice: 0321 - 31 00 12.

* De Track & Trace code staat in de mail met als onderwerp "Je bestelling is verzonden" van Raven Hengelsport. Als je deze niet hebt ontvangen is de bestelling nog niet aangeboden bij onze vervoerder. Dit gebeurt doorgaans begin van de avond.

Kan ik mijn leverdatum aanpassen?
Na verzending van het pakket ontvang je een e-mail van GLS. In deze e-mail kun je er voor kiezen de leverdatum aan te passen. Ook kan hierbij aangegeven worden of het pakket op een ander huisnummer (bijvoorbeeld bij de buren) kan worden afgeleverd. Heb je deze mail niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. 0321 - 31 00 12 of stuur een mailtje naar post@raven.nl.