Garantie & Reparatie

Een defect? neem contact met ons op

Defect bij ontvangst

Ondanks zorgvuldige verpakking kan het in een uitzonderlijk geval toch gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen.
  • Mail naar: post@raven.nl
  • Bel naar: 0321 - 310012
 

Garantie

Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugdelijk product, wat dat precies inhoud is niet echt vastgesteld maar kan als volgt omschreven worden: 'Een deugdelijk product is een goed product dat je een bepaalde tijd op een normale manier kunt gebruiken.' Wat je van een product kunt verwachten hangt af van wat de verkoper zegt, de prijs en het merk. Bij een high end Shimano hengel kun je er bijvoorbeeld van uit gaan dat deze wel minimaal 5 jaar mee gaat. Als een product na veel gebruik is versleten hoeft het dus niet ondeugdelijk te zijn. Ook bij schade na verkeerd gebruik is een product niet ondeugdelijk.
 
Omdat deze regel redelijk vaag is hebben we de volgende garantievoorwaarden opgesteld. 
 

Garantievoorwaarden:

  • Raven Hengelsport geeft je standaard 2 jaar garantie op geleverde producten.
  • Ontdek je direct na aankoop dat het product tijdens transport kapot is, dan vervangen we het direct kosteloos (indien op voorraad). Controleer daarom altijd direct op schade en test het product zorgvuldig.
  • Wanneer het product binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot gaat door materiaalfouten, fabricagefouten, of ondeugdelijkheid dan zullen wij het kosteloos repareren of vervangen. Raven Hengelsport behoudt het recht om te kiezen voor vervanging of reparatie.
  • Reparatie of vervanging van het product verlengt of vervangt de originele garantietermijn niet.
  • Aangekochte producten moeten ten alle tijden op een normale manier worden gebruikt. Een transportkar achter de brommer of een zware spod met een gewone hengel werpen zijn voorbeelden van ondeskundig gebruik. Bij ondeskundig of ruw gebruik kun je geen beroep doen op de garantie.
  • Defecten veroorzaakt door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Denk bijvoorbeeld aan vallen, stoten, schade door beknelling, waterschade, ondeskundig gebruik, enzovoort.
  • Schade ontstaan door eigen reparaties of herstelpogingen vallen niet onder de garantie.
  • Stuur het product samen met je (pak)bon in de originele verpakking terug. Je kunt het product uiteraard ook in onze winkel afgeven. Raven Hengelsport is niet verantwoordelijk voor eventuele schade, ontstaan tijdens transport naar Raven.
  • Voor reparaties die niet onder de garantie vallen of na de garantieperiode worden uitgevoerd worden verzendkosten in rekening gebracht.
 

Reparatie

Wanneer de reparatieafdeling heeft vastgesteld dat het kapotte product binnen de garantietermijn of garantievoorwaarden valt zal het kosteloos gerepareerd of vervangen worden. Valt het defect buiten de garantietermijn of garantievoorwaarden dan heb je drie keuzes:
  1. Je gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product na betaling gerepareerd retour.
  2. Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product ongerepareerd en na betaling van de verzendkosten retour.
  3. Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en laat ons het product weggooien.
 

Hoe moet ik een kapot product opsturen?

  • Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via post@raven.nl om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kosteloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee.
  • Zorg er voor dat het product schoon en representatief is.
  • Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport.
  • Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen.
  • Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem.
  • Let op, stuur je een molen of reel inclusief vislijn retour dan kunnen we niet garanderen dat deze lijn weer mee terug komt. Wanneer de spoel of molen wordt vervangen wordt de lijn niet overgespoeld.
 
  • Het grootste assortiment voor 21:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending bij een bestelling van €50,- of meer
  • 14 dagen niet goed geld terug