• Alles voor de hengelsporter sinds 1974
  • Voor 21:00 besteld, direct verzonden!
  • Gratis verzending vanaf € 75,-

Garantie & Reparatie

Garantie & Reparatie

1. Wat is de garantietermijn bij Raven Hengelsport?
Bij Raven Hengelsport heb je standaard twee jaar garantie, mits het artikel voldoet aan de garantievoorwaarden.
2. Wat zijn de garantievoorwaarden van Raven Hengelsport?
  • Wanneer je product defect bij ontvangst vervangen wij dit altijd direct. 
  • Wanneer je product binnen twee jaar kapot gaat door materiaalfouten, fabricagefouten of andere ondeugdelijkheden dan vervangen wij het product óf wij zorgen voor de reparatie. Raven Hengelsport behoudt het recht om te kiezen voor reparatie of vervanging. 
  • Reparatie of vervanging van een product vervangt het originele garantietermijn niet. 
  • Bij ondeskundig of ruw gebruik van de producten kun je geen beroep doen op garantie. 
  • Defecten veroorzaakt door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan vollen, stoten, schade door beknelling, waterschade of ondeskundig gebruik. 
  • Schade ontstaan door eigen reparaties of herstelpogingen vallen niet onder garantie. 
  • Raven is niet verantwoordelijk voor schade aan het product dat is ontstaan tijdens het transport naar Raven Hengelsport. 
  • Reparaties of vervangingen die niet onder de garantie vallen worden in rekening gebracht zo ook de eventuele verzendkosten. 
3. Hoe stuur ik producten terug naar Raven Hengelsport?
Dit kan via onze Ruilen en Retouren pagina. Onze externe partner Returnista verzorgt het transport. Vul de gevraagde informatie naar waarheid in en breng jouw pakket naar een afhaalpunt of laten het ophalen bij jouw thuis. Valt jouw zending onder de garantie dan hoef je hier uiteraard geen verzendkosten voor te betalen.
4. Kan ik mijn producten die onder garantie vallen ook naar de winkels toe brengen?
Dit is zeker mogelijk, en mits de voorraad strekt kan de winkels het zelfs voor je vervangen. Wil je het zeker weten? Bel dan even!
 
5. Wat als ik iets wil laten repareren maar het valt niet binnen de garantie?
Voor reparatie dat buiten de garantie valt hebben wij drie opties. Uiteraard is de klant zelf vrij om te kiezen welke optie hem het beste uitkomt. 
  • Je gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvangt het product na betaling gerepareerd of vervangen retour.
  • Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvangt het product na betaling van de verzendkosten niet gerepareerd retour.
  • Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en laat ons het product vernietigen.
6. Ik ben op zoek naar bepaalde onderdelen, kunnen jullie mij helpen?
Wanneer je op zoek bent naar onderdelen willen we je vragen deze aanvragen naar ons te mailen via post@raven.nl. Het kan zijn dat we zelf de onderdelen op voorraad hebben, maar het kan ook via onze leveranciers verlopen. Wanneer wij voor jou het onderdeel moeten bestellen of opsturen zullen alle gemaakte kosten door de klant moeten worden betaald. Uiteraard zal dit netjes in overleg via de mail verlopen.
7. Kan ik mijn producten ook voor reparatie bij de winkel inleveren?
Dat kan zeker. Het zou zelfs kunnen dat ze het in de winkel voor je kunnen oplossen. Wil je dit zeker weten? Bel dan even! Wanneer ze het niet in één van onze filialen kunnen oplossen zullen ze het product naar het magazijn sturen, waar het gerepareerd zal worden.
8. Hoelang duurt het voordat mijn producten gerepareerd zijn?
Dit hangt uiteraard af van reparatie zelf. We proberen altijd het product binnen 4 weken gerepareerd weer bij jou terug te krijgen. Echter kan het zijn dat wij zelf ook op onderdelen e.d. moeten wachten waardoor het iets langer duurt. Uiteraard kun je altijd contact met ons houden waardoor je precies weet wat de status is van jouw reparatie.