• Voor 21:00 besteld, direct verzonden!
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • 30 dagen niet goed geld terug

Garantie & Reparatie

Garantie & Reparatie

1. Wat is de garantietermijn op een artikel?
Bij Raven Hengelsport heb je standaard een garantie van twee jaar, mits deze voldoet aan bepaalde eisen.
2. Wat zijn de garantievoorwaarden van Raven Hengelsport?
  • Raven Hengelsport geeft je standaard 2 jaar garantie op geleverde producten.
  • Ontdek je direct na aankoop dat het product tijdens transport kapot is, dan vervangen we het direct kosteloos (indien op voorraad). Controleer daarom altijd direct op schade en test het product zorgvuldig.
  • Wanneer het product binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot gaat door materiaalfouten, fabricagefouten, of ondeugdelijkheid dan zullen wij het kosteloos repareren of vervangen. Raven Hengelsport behoudt het recht om te kiezen voor vervanging of reparatie.
  • Reparatie of vervanging van het product verlengt of vervangt de originele garantietermijn niet.
  • Aangekochte producten moeten te allen tijde op een normale manier worden gebruikt. Een transportkar achter de brommer of een zware spod met een gewone hengel werpen zijn voorbeelden van ondeskundig gebruik. Bij ondeskundig of ruw gebruik kun je geen beroep doen op de garantie.
  • Defecten veroorzaakt door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Denk bijvoorbeeld aan vallen, stoten, schade door beknelling, waterschade, ondeskundig gebruik, enzovoort.
  • Schade ontstaan door eigen reparaties of herstelpogingen vallen niet onder de garantie.
  • Stuur het product samen met je (pak)bon in de originele verpakking terug. Je kunt het product uiteraard ook in één van onze winkels afgeven. Raven Hengelsport is niet verantwoordelijk voor eventuele schade, ontstaan tijdens transport naar Raven.
  • Voor reparaties die niet onder de garantie vallen of na de garantieperiode worden uitgevoerd worden verzendkosten in rekening gebracht.
3. Ik wil mijn product graag ruilen of heb een klacht, kan ik terecht in ieder Raven Hengelsport filiaal?
Je bent te allen tijde welkom in onze winkels. Voor klachten of op- en aanmerkingen! Ook kan er geruild worden in één van onze winkels. Zorg wel dat je altijd je pakbon of orderbevestiging meeneemt, zodat wij alle gegevens hebben om je goed te kunnen helpen.
4. Ik heb een klacht over een artikel dat ik heb gekocht in de winkel, waar kan ik terecht?
Je kan altijd terecht in één van onze winkels voor klachten. Daarnaast is de klantenservice ook bereikbaar voor dit soort zaken. Wil je een klacht neerleggen bij een specifieke winkel? Kom dan langs of bel even naar de desbetreffende winkel. Check deze pagina voor meer informatie over onze winkels.
5. Hoe stuur ik artikelen met een klacht terug?
Als je door een klacht een artikel wilt terugsturen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via het contactformulier. De klantenservice kan je dan begeleiden bij het proces van het terugsturen van een bestelling.
6. Hoe moet ik een product retour sturen?
Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via het contactformulier om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kosteloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee.
  • Zorg er voor dat het product schoon en representatief is.
  • Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport.
  • Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen.
  • Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem.
  • Let op, stuur je een molen of reel inclusief vislijn retour dan kunnen we niet garanderen dat deze lijn weer mee terug komt. Wanneer de spoel of molen wordt vervangen wordt de lijn niet overgespoeld.
7. Mijn product is defect bij ontvangst, wat moet ik doen?
Ondanks zorgvuldige verpakking kan het in een uitzonderlijk geval toch gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen.
8. Hoe zit het met eventuele gemaakte kosten van de reparatie?
Wanneer de reparatieafdeling heeft vastgesteld dat het kapotte product binnen de garantietermijn of garantievoorwaarden valt zal het kosteloos gerepareerd of vervangen worden. Valt het defect buiten de garantietermijn of garantievoorwaarden dan heb je drie keuzes:
  1. Je gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product na betaling gerepareerd retour.
  2. Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product ongerepareerd en na betaling van de verzendkosten retour
  3. Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en laat ons het product weggooien.
9. Heb ik bedenktijd na mijn bestelling? Zo ja, hoe lang is deze?
Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekend dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem! Wanneer je het product terugstuurt ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, binnen 14 dagen, op je rekening. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om voor hetzelfde bedrag een ander artikel uit te zoeken.

Voor het terugsturen van je product binnen de bedenktijd gelden wel een aantal voorwaarden.

Voorwaarden:

  • De 14 dagen bedenktijd gaan in één dag nadat je het product in huis hebt ontvangen.
  • Producten moeten in de originele verpakking en compleet terug worden gestuurd.
  • De teruggestuurde artikelen zijn ongebruikt, schoon en moeten als nieuw verkocht kunnen worden.
  • Dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden
  • Verbruiksartikelen als aas, liquids en voer mogen alleen retour als ze ongeopend zijn
  • De verzendkosten voor het retour sturen van de artikelen zul je helaas zelf moeten betalen
  • Je draagt als consument het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Verpak het product daarom goed en bewaar je verzendbewijs totdat je bericht van ons hebt ontvangen.