Retouren en Ruilen

Retouren en Ruilen

altijd 14 dagen bedenktijd

Retourformulier Downloaden

Veelgestelde vragen

Retourneren of ruilen? Geen probleem, hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen. Wil je liever direct iets retour sturen? Download dan eenvoudig het retourformulier. 

» Kan ik mijn bestelling retourneren? 

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren indien dit NIET gebruikt is. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem!  

» Wat kost retourneren? 

De verzendkosten van je retourzending zijn voor eigen kosten. Daarin bent je vrij om te bepalen welke transporteur u hiervoor gebruikt. Als consument draag je zelf het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Wij raden daarom aan om het product goed te verpakken en aangetekend te versturen.  

» Wat zijn de verzendkosten voor het retourneren? 

De verzendkosten voor het retourneren kunnen variëren. Dit heeft te maken met de verschillende maten van onze producten. Het zal duurder zijn om een hengel of stretcher te retourneren, dan een molen en vislijn. Check de verzendkosten hier. 

» Wanneer ontvang ik mijn retourbetaling? 

Wij betalen je terug op het moment dat de retourzending is afgehandeld. Wij streven ernaar om retourzendingen altijd binnen 3 werkdagen af te handelen en hoe snel de retourbetaling dan op je rekening staat is afhankelijk van de manier waarop je betaald hebt. Vaak is dit binnen drie werkdagen na afhandeling van de retourzending.  

» Wat kan niet geretourneerd worden? 

Je kan producten om verschillende redenen niet meer retourneren:
  • Als producten niet meer in de originele verpakking zitten
  • Producten die al gebruikt zijn
  • Producten die niet buiten de bedenktijd van 14 dagen vallen.
  • Houd er daarnaast rekening mee dat dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen niet geretourneerd kunnen worden!
  

» Kunnen artikelen worden geruild? 

Nee, helaas niet. Wij zullen altijd het betaalde bedrag terugstorten en indien er voor digitale factuur is gekozen zullen we deze factuur annuleren. Artikelen worden wel geruild als er sprake is van een verkeerde levering. Neem hiervoor altijd eerst contact op met onze klantenservice. 

» Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen? 

Het is de bedoeling dat dit nooit gebeurt! Mocht dit toch voorkomen, dan is de makkelijkste manier om ons een mailtje te sturen. Dit kan naar post@raven.nl  en vergeet daarbij niet je ordernummer en het verkeerde product te benoemen.  

» Krijg ik bericht bij ontvangst van een retour? 

Ja, zodra de retourzending bij ons in behandeling wordt genomen krijg je altijd een mailtje. In dit mailtje staat verdere uitleg over de afhandeling van je retourzending.  

»Hoe moet ik een product retour sturen? 

Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via post@raven.nl  om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kosteloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee.
  • Zorg er voor dat het product schoon en representatief is.
  • Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport.
  • Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen.
  • Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem.
  • Let op, stuur je een molen of reel inclusief vislijn retour dan kunnen we niet garanderen dat deze lijn weer mee terug komt. Wanneer de spoel of molen wordt vervangen wordt de lijn niet overgespoeld.
  

»Heb ik bedenktijd na mijn bestelling? 

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekend dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem! Wanneer je het product terugstuurt ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen, op je rekening. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om voor hetzelfde bedrag een ander artikel uit te zoeken.

Voor het terugsturen van je product binnen de bedenktijd gelden wel een aantal voorwaarden.

Voorwaarden:

  • De 14 dagen bedenktijd gaan in één dag nadat je het product in huis hebt ontvangen.
  • Producten moeten in de originele verpakking en compleet terug worden gestuurd.
  • De teruggestuurde artikelen zijn ongebruikt, schoon en moeten als nieuw verkocht kunnen worden.
  • Dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden
  • Verbruiksartikelen als aas, liquids en voer mogen alleen retour als ze ongeopend zijn
  • De verzendkosten voor het retour sturen van de artikelen zul je helaas zelf moeten betalen
  • Je draagt als consument het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Verpak het product daarom goed en bewaar je verzendbewijs totdat je bericht van ons hebt ontvangen.
  

  • Indien op voorraad, voor 21:00 besteld, morgen in huis!
  • Gratis verzending bij een bestelling van €50,- of meer
  • 14 dagen niet goed geld terug