Retouren & Reparaties

Geen zware dobber

Bedenktijd

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekend dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem! Wanneer je het product terugstuurt ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen, op je rekening. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om voor hetzelfde bedrag een ander artikel uit te zoeken.

Voor het terugsturen van je product binnen de bedenktijd gelden wel een aantal voorwaarden.

Voorwaarden:

  • De 14 dagen bedenktijd gaan in één dag nadat je het product in huis hebt ontvangen.
  • Producten moeten in de originele verpakking en compleet terug worden gestuurd.
  • De teruggestuurde artikelen zijn ongebruikt, schoon en moeten als nieuw verkocht kunnen worden.
  • Dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden
  • Vebruiksartikelen als aas, liquids en voer mogen alleen retour als ze ongeopend zijn
  • De verzendkosten voor het retour sturen van de artikelen zul je helaas zelf moeten betalen
  • Je draagt als consument het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Verpak het product daarom goed en bewaar je verzendbewijs totdat je bericht van ons hebt ontvangen.

Hoe moet ik iets retour sturen?

  • Controleer of het artikel aan de voorwaarden voldoet
  • Download het retourformulier
  • Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in en voeg het bij je pakket
  • Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport
  • Verzend het pakket met PostNL bij bijvoorbeeld het postkantoor, de Bruna of de AH. 

Zodra het pakket bij ons binnen is krijg je een reactie van ons over de verdere afhandeling.

Defect bij ontvangst

Ondanks zorgvuldige verpakking kan het in een uitzonderlijk geval toch gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen.

Garantie

Volgens de Nederlanse wet heb je recht op een deugdelijk product, wat dat precies inhoud is niet echt vastgesteld maar kan als volgt omschreven worden: 'Een deugdelijk product is een goed product dat je een bepaalde tijd op een normale manier kunt gebruiken.' Wat je van een product kunt verwachten hangt af van wat de verkoper zegt, de prijs en het merk. Bij een high end Shimano hengel kun je er bijvoorbeeld van uit gaan dat deze wel minimaal 5 jaar mee gaat. Als een product na veel gebruik is versleten hoeft het dus niet ondeugdelijk te zijn. Ook bij schade na verkeerd gebruik is een product niet ondeugdelijk.

Omdat deze regel redelijk vaag is hebben we de volgende garantievoorwaarden opgesteld:

Garantievoorwaarden

  • Raven Hengelsport geeft je standaard 2 jaar garantie op geleverde producten.
  • Ontdek je direct na aankoop dat het product tijdens transport kapot is, dan vervangen we het direct kosteloos (indien op voorraad). Controleer daarom altijd direct op schade en test het product zorgvuldig.
  • Wanneer het product binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot gaat door materiaalfouten, fabricagefouten, of ondeugdelijkheid dan zullen wij het kosteloos repareren of vervangen. Raven Hengelsport behoud het recht om te kiezen voor vervanging of reparatie.
  • Reparatie of vervanging van het product verlengt of vervangt de originele garantietermijn niet
  • Aangekochte producten moeten ten alle tijden op een normale manier worden gebruikt. Een transportkar achter de brommer of een zware spod met een gewone hengel werpen zijn voorbeelden van ondeskundig gebruik. Bij ondeskundig of ruw gebruik kun je geen beroep doen op de garantie.
  • Defecten veroorzaakt door invloeden van buitenaf vallen niet onder de garantie. Denk bijvoorbeeld aan vallen, stoten, schade door beknelling, waterschade, ondeskundig gebruik, enzovoort.
  • Schade ontstaan door eigen reparaties of herstelpogingen vallen niet onder de garantie.
  • Stuur het product samen met je (pak)bon in de originele verpakking terug. Je kunt het product uiteraard ook in onze winkel afgeven. Raven Hengelsport is niet verantwoordelijk voor eventuele schade, ontstaan tijdens transport naar Raven.
  • Voor reparaties die niet onder de garantie vallen of na de garantieperiode worden uitgevoerd worden verzendkosten in rekening gebracht.

Eventuele kosten van de reparatie

Wanneer de reparatieafdeling heeft vastgesteld dat het kapotte product binnen de garantietermijn of garantievoorwaarden valt zal het kosteloos gerepareerd of vervangen worden. Valt het defect buiten de garantietermijn of garantievoorwaarden dan heb je drie keuzes:

1: Je gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product na betaling gerepareerd retour.

2: Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product ongerepareerd en na betaling van de verzendkosten retour

3: Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en laat ons het product weggooien.

Hoe moet ik een kapot product opsturen?

  • Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via post@raven.nl om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kostenloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee.
  • Zorg er voor dat het product schoon en representatief is.
  • Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport.
  • Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen.
  • Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem.
  • Je draagt als consument het risico van beschadiging of verlies bij de retourzending. Bewaar je verzendbewijs daarom altijd totdat je bericht van ons hebt ontvangen.
  • Verzend het pakket met PostNL bij bijvoorbeeld het postkantoor, de Bruna of de AH. 

Heb je meer informatie nodig? Bel dan +31 (0)321 - 31 00 12 of mail naar post@raven.nl

  • Het grootste assortiment voor 21:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending bij een bestelling van €50,- of meer
  • 14 dagen niet goed geld terug