1. Wat is de garantietermijn op een artikel?

Bij Raven Hengelsport heb je standaard een garantie van twee jaar, mits deze voldoet aan bepaalde eisen.

2. Ik wil mijn product graag ruilen of heb een klacht, kan ik terecht in ieder Raven Hengelsport filiaal?

Je bent te allen tijde welkom in onze winkels. Voor klachten of op- en aanmerkingen! Ook kan er geruild worden in één van onze winkels. Zorg wel dat je altijd je pakbon of orderbevestiging meeneemt, zodat wij alle gegevens hebben om je goed te kunnen helpen.

3. Ik heb een klacht over een artikel dat ik heb gekocht in de winkel, waar kan ik terecht?

Je kan altijd terecht in één van onze winkels voor klachten. Daarnaast is de klantenservice ook bereikbaar voor dit soort zaken. Wil je een klacht neerleggen bij een specifieke winkel? Kom dan langs of bel even naar de desbetreffende winkel. 

  • Lelystad
    Mail: lelystad@raven.nl
    Tel: 0320 - 25 71 76
  • Steenwijk
    Mail: steenwijk@raven.nl
    Tel: 0521 - 52 40 24

4. Hoe stuur ik artikelen met een klacht terug?

Als je door een klacht een artikel wilt terugsturen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via het contactformulier. De klantenservice kan je dan begeleiden bij het proces van het terugsturen van een bestelling.

5. Hoe moet ik een product retour sturen?

Heb je een kapot product, neem dan altijd eerst contact op via het contactformulier om je reparatie bij ons aan te melden. Je ontvangt een antwoordformulier waarmee je het product kosteloos naar ons op kan sturen. Heb je een vraag over de garantie, stuur dan ook even een foto van het defect mee. Zorg er voor dat het product schoon en representatief is. Verpak het product in een stevige doos met voldoende bescherming. Dit voorkomt schade tijdens het transport. Het product moet compleet, inclusief eventuele accessoires naar ons verstuurd worden. Alleen dan kunnen we het goed beoordelen. 

Vul het retourformulier zo duidelijk en volledig mogelijk in. Dit geeft ons meer informatie over het probleem. Let op, stuur je een molen of reel inclusief vislijn retour dan kunnen we niet garanderen dat deze lijn weer mee terug komt. Wanneer de spoel of molen wordt vervangen wordt de lijn niet overgespoeld.

Retourformulier

6. Mijn product is defect bij ontvangst, wat moet ik doen?

Ondanks zorgvuldige verpakking kan het in een uitzonderlijk geval toch gebeuren dat je bij aankomst een product met gebreken ontvangt. Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen.

7. Wat houd garantie in?

Volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugdelijk product, wat dat precies inhoud is niet echt vastgesteld maar kan als volgt omschreven worden: 'Een deugdelijk product is een goed product dat je een bepaalde tijd op een normale manier kunt gebruiken.

Wat je van een product kunt verwachten hangt af van wat de verkoper zegt, de prijs en het merk. Bij een high end hengel kun je er bijvoorbeeld van uit gaan dat deze wel langer mee gaat. Als een product na veel gebruik is versleten hoeft het dus niet ondeugdelijk te zijn. Ook bij schade na verkeerd gebruik is een product niet ondeugdelijk. Omdat deze regel redelijk vaag is hebben we de garantievoorwaarden opgesteld.

8. Hoe zit het met eventuele gemaakt kosten van de reparatie?

Wanneer de reparatieafdeling heeft vastgesteld dat het kapotte product binnen de garantietermijn of garantievoorwaarden valt zal het kosteloos gerepareerd of vervangen worden. Valt het defect buiten de garantietermijn of garantievoorwaarden dan heb je drie keuzes: Je gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product na betaling gerepareerd retour. Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en ontvang het product ongerepareerd en na betaling van de verzendkosten retour Je gaat niet akkoord met de vastgestelde prijsopgave en laat ons het product weggooien.

9. Heb ik bedenktijd na mijn bestelling? Zo ja, hoe lang is deze?

Bij Raven heb je 14 dagen bedenktijd. Dit betekend dat je, om welke reden dan ook, binnen 14 dagen een product of je bestelling mag retourneren. Bevalt het product niet, voldoet het product niet aan je verwachtingen of heb je je ondertussen bedacht, geen probleem! Wanneer je het product terugstuurt ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, binnen 14 dagen, op je rekening. Je mag er natuurlijk ook voor kiezen om voor hetzelfde bedrag een ander artikel uit te zoeken.

Voor het terugsturen van je product binnen de bedenktijd gelden wel een aantal voorwaarden. Voorwaarden:

  • De 14 dagen bedenktijd gaan in één dag nadat je het product in huis hebt ontvangen.
  • Producten moeten in de originele verpakking en compleet terug worden gestuurd.
  • De teruggestuurde artikelen zijn ongebruikt, schoon en moeten als nieuw verkocht kunnen worden.
  • Dvd’s, boeken, tijdschriften en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.
  • Verbruiksartikelen als aas, liquids en voer mogen alleen retour als ze ongeopend zijn.
  • De verzendkosten voor het retour sturen van de artikelen zul je helaas zelf moeten betalen.
  • Je draagt als consument het risico op beschadiging of verlies tijdens transport. Verpak het product daarom goed en bewaar je verzendbewijs totdat je bericht van ons hebt ontvangen.