Een dagje snoekvissen op de Loosdrechtse plassen.

Wat een ontzettend lekkere dag gaat dit worden, bedenken wij ons op voorhand al. De weersvoorspellingen zijn goed voor een dagje op het water. Het is de eerste warme zomerdag van het jaar, dus we kunnen nog goed achter de snoekvissen ondanks het warme weer. Als het langer warm gaat blijven is het beter om achter andere vissen aan te gaan.

We keken al lang uit naar een lekkere dag op het water. Eenmaal bij de haven aangekomen laden we onze spullen uit de auto en leggen het alvast bij de bootsteiger neer. Hierna melden we ons aan bij het havenkantoortje. Dit is tevens ook een restaurantje dus kun je na het varen heerlijk nog even genieten van een hapje en drankje, toplocatie! Na het aanmelden hebben we onze spullen in de boot gelegd, motor aan en hup het het haventje uit.

Roofvissen op de loosdrechtse plassen

De dag begint gelijk al goed

Heerlijk weertje, fijne boot en goed gezelschap! Wat wil je nog meer...

Tot aan het eerste bruggetje laten we onze hengels nog in de boot liggen. Eenmaal daar voorbij leggen we de boot even stil en beginnen we met het optuigen van de eerste hengel en leggen we die in het water. We hebben besloten met verschillende strategieën te gaan vissen om zo de kansen te spreiden. De eerste hengel is een kleine baitcaster hengel met daarop een reel. Deze hengel hebben we voorzien van een kleine drijvende plug van DLT omdat we nog op ondiep water zaten. Het kunstaas van DLT lag nog geen 30 seconden in het water of we kregen al een aanbeet op deze hengel. BAM… Vol een snoek erop van rond de 60cm, de dag begint al goed.

Snel de snoek onder bedwang krijgen, makkelijker gezegd dan gedaan. Hij begon hevig te springen en te schudden met z'n kop. Ik was bang hem te verliezen. Al snel werd de snoek rustiger en konden we het net eronder steken en binnen halen. "YES, de eerste ligt in de boot"! En dat op een stuk kunstaas waar ik nog niet eerder mee gevist had. Even de snoek langs het meetlint, 69 centimeter is toch geen slecht begin van de dag.

Snoek vangst 69cm!

Moeilijke dag op het water

Na de snelle vangst vervolgden we onze plan, lekker de plas op en trollend op grotere snoek. Het zat niet echt mee, we vingen weinig. Er kwamen nog een enkele snoeken in de boot van hetzelfde formaat maar het wilde niet echt lukken om grotere snoek te verleiden tot een aanbeet. Na een lange dag varen besloten we op huis aan te gaan. Op de terugweg kwamen we langs zo’n stuk mooi polderwater dat ons gevoel direct zei; "hier moeten jullie even stoppen om de hengels uit te gooien". Zo gezegd zo gedaan.

Eerst een grote shad eraan met weinig gewicht. "Nee werkt niet, gaat nog te diep". Snel wisselen van aas want we zien een snoek jagen. Shad eraf en snel een DLT plug eraan.

Dit kunstaas was ideaal vanwege zijn diepgang, belangrijk is dat hij op korte stukjes maximaal 10cm diep gaat. Na drie worpen is het dan ook raak, HANGEN!!! Een korte dril konden we de snoek landen en snel de vis onthaken. In warm weer is het belangrijk om de vis zo kort mogelijk uit het water te hebben. Snel een foto gemaakt en de vis weer terug gezet. Met een flinke staartslag zwom de snoek snel weer terug naar de waterplanten.

Uiteindelijk toch nog een mooie dag met voor mij een heel goed vertrouwen in het DLT kunstaas. Dit bleek voor deze dag de beste keus te zijn en eigenlijk voor iedere viskoffer een must.

Tot slot

Heb je nog vragen over het roofvissen? Stel deze dan gerust aan de klantenservice van Raven, ze staan je graag te woord. Of ga eens langs in een van de mooie hengelsport winkels van Raven in Lelystad, of Steenwijk!

Wil jij ook succes boeken met je volgende vissessie? Zorg dan dat je snel de juiste roofvisspullen in huis haalt, en wie weet pak jij binnenkort je pr van het jaar!

Deel je vangsten met Raven! Dit kan altijd via de social media kanalen zoals Instagram en natuurlijk Facebook. Of stuur je foto's op naar Foto@raven.nl en wellicht zie jij jouw vangst voorbij komen op één van de social media pagina's van Raven!

Voor iedereen die gaat vissen met dit kunstaas:

Goede vangst en tight lines!